[Noisebridge-discuss] help Japan 03/10/2011 / pomoc Japonsku 03/10/2011

Frantisek Apfelbeck algoldor at yahoo.com
Mon Oct 3 16:35:11 UTC 2011

EN
Dear all,
It has been quite a while since I've
been in touch, I'm sorry for taking so long to update you. The delay
was caused mostly by focusing on finishing my master thesis, which I
should submit latest by the end of the next week. Unfortunately due
to the prolonged period of time which I've devoted to this, I could
not work full time as I planed, therefore my finances are quite
disturb by that.
I personally think that I'll not get
enough resources to leave before the end of October or at the
beginning of November as I hoped. To be absolutely honest I'm nearly
sure that I'll not make it because I've been “submerged” in my
financial files yesterday and I'm in depression from it even today.
In order to leave next month I'd need quite a large amount of money
to come my way which is not likely. I'm therefore going to talk to
the people who supported me in the next several weeks and I plan to
return the money which I got from them, fees and add something on the
top within 10% of the given sum if desired as my apology.
The lesson for me is that next time
I'll have to budget better and that the kick starter approach would
be much more feasible. I believe that I should be able to pay back
all what I got before the end of the year 2011 and I hope to leave
for Japan in January 2012, latest in February and do what I've been
describing till now - learn more in the field of life foods and
beverages and teach what I know, preferably in the disaster hit
areas. It is likely that I'll start a kick starter for that, but we
will see about that.
So please accept my apology, I'm sorry
that I did not manage. You will probably not hear from me too much in
the next months because I'll feel a bit down. I'll have to stay in
Europe earning money, when I do not want to be here. The journey to
Japan is really important for me and it is hard for me to see it
being post pone again and again.
Sincerely,
Frantisek

PS I'll be sending a news letter in the
next few weeks which will include my activities in the last several
months so you can see, that I kept my self occupied.
http://frantisekapfelbeck.org/mw/index.php?title=Hlavn%C3%AD_strana
http://www.kickstarter.com/

CZ

Zdravím ve spolek,
Uteklo již řádně času, co jsem vám
psal naposledy, omlouvám se za dlouhou prodlevu. Zpozdění bylo
zapříčiněno převážně “oddáním se” mé magisterské
práci, kterou bych měl odevzdávat nejpozději koncem příštího
týdne. Bohužel prodloužení lhůty, kterou jsem potřeboval pro
dokončení této práce mi znemožnilo pracovat na plný úvazek,
což značně narušilo tok mých financí.
Osobně si myslím, že nebudu schopen
do Japonska odcestovat před koncem října či v listopadu, jak jsem
doufal, popravdě řečeno jsem si tím celkem jist neb jsem se včera
díval na svůj finanční plán a ještě teď mám depresi. Pro
uzkutečnění této cesty a vyrovnání mých současných
pohledávek v daném termínu bych potřeboval poměrně značnou
finanční čásku a není pravděpodobné, že jí do daného
termínu dosáhnu. Plánuji proto během následujících týdnů
zkontaktovat osoby, co mě v tomto projektu podpořily a vrátit jim
danou finanční podporu, poplatky a přidat něco na víc v řádu
cca 10% z dané částky, budou-li chtít. Omluva je samozřejmostí.
Lekce pro mě pro příště je lépe
si naplánovat finanční stránku věci, kdy kick starter bude pro
takový projekt lepším řešením. Věřím, že bych měl být
schopen vrátit vše do konce roku 2011. Do Japonska doufám odjet do
konce ledna či února 2012. Věnovat se budu tomu co jsem popisoval
do teď, chtci tedy dále studovat probiotické nápoje a pokrmy a
učit to co již znám, nejlépe v oblastech postižených
katastrofou. Je pravděpodobné, že začnu kick starter pro tento
projekt, ale ještě uvidíme.
Omlouvám se tedy za tento neúspěch,
nevyšlo mi to. Příštích pár měsíců o mě asi příliž
neuslyšíte, mám z toho těžké srdce, v Evropě teď být nechci,
bohužel musím, ta cesta do Japonska je pro mě důležitá.
S pozdravem,
František
PS Během několika týdnů budu
posílat další souhrný dopis o aktivitách, jimž jsem se věnoval
v rámci minulých měsíců, uvidíte, že jsem nelenoši.