[Japan-help] update help-Japan 04/05/2011 / Novinky pomoc Japonsku 04/05/2011

Frantisek Apfelbeck algoldor at yahoo.com
Wed May 4 18:35:40 UTC 2011

English

Greetings to all!
I've not managed to get sufficient resources to be able to leave for Japan
before 10 of May and I've to be in Europe for CCC summer camp between 8-15 of
August. I've decided that I'll go to Ireland and work there to get the resources
to cover the budget for going to Japan. Based on my previous experience I should
be able to do so within 4-5 months without problems.

I plan to update the wiki pages and send an email about the progress of this
project on weekly bases. That will help me to keep organized and systematic and
you will be updated on what is going  on hopefully finding your way how to get
involved.

I'll write in person to the contributors to find out if they are fine with me
leaving later on or if they would like to receive their funds back. I've secured
already around 1/3 of the resources for the later date. I'll also offer  for
discussion a dead line for covering the budget and options what to do if the
budget is not met on the time.

I'm sorry for not going straight away, this is the best solution which I can now
think off. I plan to further develop food and beverage culturing techniques in
Ireland which I want to implement in Japan.  I'll continue in contacting a
volunteer organization and different hacker projects in Japan as I did until
now. I'll update you on this later on.

Have a good time and thanks both for your support and patients,

Sincerely,

Frantisek

Czech

Zdravím ve spolek!
Musím Vám s politováním oznámit, že se mi nepodařilo získat dostatek zdrojů na
to abych mohl odletět do Japonska před 10 květnem. Mezi 8-15 srpnem musím být v
Evropě na CCC letním kempu. Rozhodl jsem se proto, že pojedu pracovat do Irska
abych získal dostatek zdrojů na pokrytí rozpočtu pro Japonsko. Na základě mých
přechozích zkušeností bych to měl bez problémů zvládnout do 4-5 měsíců.

Plánuji obnovovat wiky stránky a posílat email o projektu na týdenní bázi. To mi
pomůže udržet systematičnost a  organizaci a vy budete pravidelně informováni,
což vás doufám podnítí v dalším zapojení dle vaší chuti.

Osobně napíši sponzorům abych zjistil, zda souhlasí s tím, že odjedu později či
zda budou chtít peníze vrátit. V tuto chvíli se mi již podařilo zajistit 1/3
zdrojů pro použití později. Navrhnu také k diskuzi uzávěrku do kdy má být
rozpočet pokryt a možnosti co udělat v případě, že se jej pokrýt nepodaří.

Mrzí mě, že nemohu odletět rovnou, ale toto je nejlepší řešení na které jsem
přišel. V Irsku plánuji dále pracovat na vylepšení svých znalostí a zkušeností v
kvašení jídel a nápojů, které chci pak aplikovat v Japosnku. Také chci dále
navazovat kontakt s dobrovolnickými hnutími a hacker projekty v Japonsku, tak
jak jsem to dělal do posud. Budu vás dále informovat.

Mějte se krásně a velmi děkuji jak za vaši podporu, tak za trpělivost.

S pozdravem,

František Apfelbeck