[Japan-help] update on help Japan project 19/5/2011 / novinky v ramci projektu help Japan

Frantisek Apfelbeck algoldor at yahoo.com
Thu May 19 16:25:19 UTC 2011

News letter Help Japan 19/5/2011  English  Greetings, I've been quite pretty
busy with moving from Czech Republic to Ireland. In the last two weeks I've
managed:  get to Ireland and hitchhike from Dublin to Galway

find accommodation and have the rent postponed till I find a job (latest till
31th of May)

become a member of 091 labs Galway hacker center http://www.091labs.com
met my boss at National University of Ireland Galway, Maria Tuohy and got a
schedule of my master thesis rewrite and submission

got my laptop working (with help of guys from 091 labs)
I'm being very close of getting bicycle
As you can see there was not too much done on the help Japan project. I've been
checking the news but I was quite consumed by settling down and looking for a
job. Since now on I would like to slowly continue in the project development.

This is what I would like to accomplish concerning the project during the next
week:

get a job which will help me to meet the budget for the project
sign up for the Tokyo Hacker space mailing list/Google group
developing the project of experimental incubator which could be great help for
my endeavors in Japan (and else where)

get in touch with Japanese people and community in Galway
send next weekly email no longer than 26 of May
improve the production and promotion of fermented beverages which I could teach
later on in Japan

Well this is the basic info and plan, I'll be updating the wiki pages
https://www.noisebridge.net/wiki/Direct_Disaster_Response_to_Japan  as you will
learn more in the next mail. I'll try to fallow the Zapatistas style "poco a
poco".  Have a good time and enjoy the summer, the weather here in Ireland is
dreadful as usually.

Sincerely,
Frantisek
Czech
Zdravím ve spolek,
V posledních dvou týdnech jsem byl v rámcí mého přesunu z ČR do Irska poměrně
zaneprázdněn. Podařilo se mi zařídit toto:

doletět do Irska a stopem se přesunout z Dublinu do Galway
najít si ubytování a domluvit se na zaplacení nájmu až najdu práci, nejdéle do
31 května

stát se členem 091 labs což je místní hacker centrum http://www.091labs.com
setkat se s mou vedoucí na "Národní Irské Universitě Galway" Marií Tuohy a
domluvit se na rozvrhu přepisu a odevzdání mé diplomové práce

zprovoznit laptop (s pomocí kluků z 091 labs)
jsem na dosah získání kola
Jak vidíte na projektu pomoci Japonska jsem toho moc neudělal, zprávy sleduji,
ale byl jsem opravdu zaneprázdněn zabydlováním se a hledáním práce. Od teď bych
chtěl pomalu pokračovat v práci na tomto projektu.

Příští týden bych rád uskutečnil v rámci tohoto projektu toto:
najít si práci, která mi pomůže pokrýt rozpočet pro tento projekt
dokončit přihlášení se do emailové skupiny/google skupiny hacker centra Tokyo
hacker space

dále rozpracovat projekt experimentálního inkubátoru, který věřím, že bude
velkou pomocí v mých aktivitách v Japonsku (a jinde)

dostat se do konaktu s Japonci a Japonskou komunitou v Galway
poslat týdenní email nejdéle do 26 května
vylepšit výrobu a presentaci fermentovaných nápojů, což bych mohl v Japonsku pak
učit místní

Nuže toto je základní info a plán, budu dále přispívat na webové stránky
https://www.noisebridge.net/wiki/Direct_Disaster_Response_to_Japan
jak se budete moci dočíst v příštím emailu. Pokusím se teď pokračovat ve stylu
Zapatistů "krůček za krůčkem".

Mějte se krásně a užijte si léta, počasí v Irsku stojí jako obvykle za starou
bačkoru.

S pozdravem,
František